Halaman

Selasa, 10 Ogos 2010

Ganjaran atas beratnyua kemudharatan yang ditimpakan

Terkadang saya merasakan sayalah insan yang paling malang. Kesulitan demi kesulitan menimpa sejak akhir-akhir ini.

Tiba-tiba Allah pertemukan saya dengan seseorang. Seseorang yang akan mengajar saya erti tabah. Seseorang yang telah mengajar saja betepa berat sekalipun dugaan yang saya rasa, ada lagi orang lain yang mendapat dugaan yang lagi berat daripada apa yang saya rasakan.

Dalam beberapa ketika yang saya sempat bersama si adik seagamaku ini, saya tidak melihat raut wajah kesedihan yang ada pada dia. Sekiranya nak dibandingkan dengan dugaan yang dia ceritakan kepada saya, saya rasakan kalaulah saya ditimpakan masalah sebegitu(nauzubillah), mungkin saya sendiri tidak dapat bertahan. Namun saya dapat rasakan hatinya begitu tabah dalam menghadapi semua ini...

Hanya doa yang dapat saya sampaikan untuk menemaninya sepanjang dia menempuhi segala ranjau dan masalah dalam kehidupannya. Ingatlah, "di akhir kegelapan, akan ada cahaya yang bersinar cerah..." Tika itu kita akan merasakan betapa nikmatnya kebahagiaan... Good luck brother...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan