Halaman

Isnin, 16 Ogos 2010

YAHUDI, ARMAGEDDON DAN ARMADA UMAT ISLAM


Ketika Armada Mavi Marmara bergerak menuju Gaza, suatu persoalan pantas menerjah fikiran ialah ‘Tidakkah mereka takut kepada serangan Yahudi?’ Yahudi ini, satu dunia kenal fe’el dan perangainya. Beribu nyawa telah melayang di hujung senjata rejim Yahudi ini tanpa sebarang rasa takut ibarat membunuh cicak dinding sahaja. Bagaimana armada ini hendak berdepan dengan manusia zalim yang menggelar diri mereka sebagai ‘born to kill’ ini?

Dan persoalan yang timbul di kalangan masyarakat dunia adalah bilakah isu ini akan selesai? Masyarakat dunia semakin musykil. Persoalan yang timbul juga adalah, bilakah masyarakat dunia hendak meraikan ketewasan dan ketumbangan bangsa yahudi yang telah bermaharajalela dengan undang-undang rimbanya di atas permukaan bumi ini? Masyarakat dunia sudah bosan dengan perangai bangsa yahudi dan jengkel dengan keangkuhan serta kesombongan mereka atas kedudukan mereka sebagai anak emas kuasa besar Amerika Syarikat.

Kadang-kadang timbul juga persoalan dalam fikiran.. ‘Allah Maha Berkuasa dan Maha Pencipta segala makhluk termasuklah Tuhan Pencipta batang tubuh bangsa Yahudi itu, mengapa Allah tidak ‘meng-hancur-lumat-punahkan’ bangsa Yahudi itu?’.
Hari ini pemimpin-pemimpin umat Islam di dunia semakin lantang bersuara. Yang bersuara termasuklah pemimpin-pemimpin Islam di Malaysia yang mempertikaikan kedudukan negara haram Yahudi dan mana-mana proksi yang membawa agenda Yahudi. Akibatnya, pemimpin-pemimpin Islam ini telah menerima serangan langsung pertubuhan-pertubuhan Yahudi. Apa yang menjadi kerisauan adalah mereka ini akan menjadi sasaran homisid Yahudi sebagaimana yang mereka perlakukan terhadap beberapa karakter sebelum ini seperti Syeikh Ahmad Yassin, Syeikh Abdul Azizi Rantisi dan beberapa orang syuhada’ yang syahid di hujung senjata pembunuh ini. Ura-ura mengatakan mereka ini jugalah yang telah membunuh beberapa karakter terkenal dunia seperti Puteri Diana, John F. Kennedy dan Micheal Jackson.
Kadangkala timbul idea di dalam fikiran, mungkin umat Islam perlu menyusup masuk ke dalam organisasi Israel ini, dan menjadi ‘pembunuh senyap’ yang merosakkan organisasi Yahudi ini dari dalam sebagaimana yang telah dilakukan oleh Mustapha Kamal Attarturk yang telah meruntuhkan Daulah Islamiyyah Uthmaniyyah di Turki.
Alangkah baiknya jika kita turut menjadi peserta di dalam Armada Mavi Marmara ini, menjadi pemburu syahid, kerana itulah jalan pintas ke syurga. Sebahagian besar mereka telah kembali ke negara masing-masing, tetapi habuk-habuk jihad tetap melekat di lapisan betis mereka. Habuk-habuk ini akan menjadi saksi di hadapan Allah, bahawa mereka juga pernah turun ke medan jihad. Saat itu mereka berbangga di hadapan manusia lain yang tidak pernah menawarkan diri ke medan jihad, malah tidak pernah pun terlintas dalam fikiran untuk pergi berjihad di Palestin bagi memburu salah satu dari dua kemenangan.
Masih jauhkah Armageddon yakni perang menjelang kiamat? Atau Perang Dunia Ke-3? Adakah perang ini akan meletus di kita masih ada sisa umur di muka bumi? Ya Allah, masukkanlah kami dalam jemaah kaum muslimin dalam Armageddon ini, yang akan memerangi bangsa yahudi di akhir zaman, sebagaimana yang telah disabdakan oleh Rasulullah SAW, yang bakal membunuh bangsa-bangsa yahudi ini di akhir zaman. Cita-cita dan keghairahan untuk melihat kemenangan Islam dalam perang ini tidak boleh dibandingkan dengan keghairahan peminat tegar bola sepak untuk melihat kemenangan pasukan favouritenya di atas padang bola. Keghairahan ini hanya boleh diukur melalui kata-kata tentera-tentera Rom semasa peperangan melawan tentera Islam di medan Mu’tah, ‘Bagaimana mungkin kami mampu menewasan suatu kaum (Islam) yang mereka ini mencita-citakan kematian melebihi cita-cita kami untuk terus bertahan hidup?’.
Yahudi perlu tahu, bahawa umat Islam ini tidak sama dengan umat lain. Satu darah syuhada yang tumpah di atas tanah kerana kezaliman akan menjadi baja yang menyuburkan lagi bilangan pemburu-pemburu syahid di muka bumi. Yahudi juga perlu tahu, dada umat Islam ibarat kelongsong yang sedang diisi dengan peledak, jika kepanasannya telah penuh dan membara, ia akan meletup tanpa mampu untuk ditahan-tahan. Yahudi juga perlu tahu, bahawa umat Islam ibarat harimau yang sedang tidur. Jika diacah, lambat laun ia akan terjaga dan membaham.
Ratusan tahun umat Islam telah bersabar, akan tiba suatu masa, armada umat Islam seluruh dunia akan berangkat dan berkumpul di Baitul Maqdis untuk melaksanakan suatu misi akhir zaman. Armada ini akan membawa misi yang pernah disebutkan di dalam hadis Rasulullah SAW: Dari Nabi saw. bersabda: Kamu sekalian pasti akan memerangi orang-orang Yahudi, lalu kamu akan membunuh mereka, sehingga batu berkata: Hai muslim, ini orang Yahudi, ke mari dan bunuhlah dia!. (Hadith Riwayat Muslim).
Jangan ada lagi rundingan. Rundingan telah menemui titik noktahnya sejak turunnya ayat kepada Rasulullah SAW: Maka (kami lakukan terhadap mereka beberapa tindakan), disebabkan mereka melanggar perjanjian itu, dan karena kekafiran mereka terhadap keterangan-keterangan Allah dan mereka membunuh nabi-nabi tanpa (alasan) yang benar dan mengatakan: ‘hati kami tertutup’. Bahkan , sebenarnya Allah telah mengunci mati hati mereka karena kekafirannya, karena itu mereka tidak beriman kecuali sebagian kecil dari mereka. (An-Nisa’: Ayat 155).
Mana mungkin seekor musang yang telah terdidik beratus tahun membaham daging, tiba-tiba berubah kepada memakan lobak di dalam kebun. Jika berlaku pun rundingan dengan yahudi, berhati-hatilah, kerana pen untuk menandatangani perjanjian ada di atas meja, tetapi senapang mossad ada tersembunyi di bawah meja. Pengaruh yahudi semakin melebar ke dunia. Jika peluru yahudi tidak sampai kepada kita di Malaysia, lambat laun peluru yahudi itu akan menembusi dada-dada anak cucu cicit kita tanah air ini. Demi masa depan generasi anak-anak kita, biarlah kita merintis perjuangan ini, dan kita atau merekalah yang akan menyempurnakan kemenangannya.

Dr HM Tuah Iskandar Al-Haj telah mengarang suatu buku bertajuk Nak Ke Tak Nak? Kita ingin mengambil semangat dari tajuknya untuk dikaitkan dengan persoalan jihad ini. Jihad bagi umat Islam adalah suatu pilihan menuju syurga Allah sepantas kilat. Bila disebut ‘pilihan’, maka ramai umat Islam yang mengambil sikap tidak ingin memilih, kerana ia suatu pilihan. Jika disebut pilihan, maka umat Islam boleh mengambil sikap memilih atau tidak memilih. Inilah silap faham di kalangan umat Islam. Pilihan di sini membawa maksud, memilih syurga Allah dengan JALAN PANTAS atau JALAN PANJANG. Jika inginkan syurga Allah sepantas kilat, haza hua’tariq (Ini jalan kami-jalan jihad). Tetapi, untuk memilih jalan ini, berapa ramai umat Islam yang NAK berbanding TAK NAK?
Sebuah hadis diriwayatkan daripada Thauban r.a., bahawa Rasulullah SAW bersabda, yang bermaksud: ‘Setelah aku wafat, setelah lama aku tinggalkan, umat Islam akan lemah. Di atas kelemahan itu, orang kafir akan menindas mereka bagai orang yang menghadapi piring dan mengajak orang lain makan bersama.’ Maka para sahabat r.a. pun bertanya, ‘Apakah ketika itu umat Islam telah lemah dan musuh sangat kuat?’ Sabda Baginda SAW: ‘Bahkan masa itu mereka lebih ramai tetapi tidak berguna, tidak bererti dan tidak menakutkan musuh. Mereka adalah ibarat buih di laut’. Sahabat bertanya lagi, ‘Mengapa seramai itu tetapi seperti buih di laut?’ Jawab Rasulullah SAW, ‘Kerana ada dua penyakit, iaitu mereka ditimpa penyakit al-Wahn’. Sahabat bertanya lagi, ‘Apakah itu al-Wahn?’ Rasulullah SAW bersabda: ‘Cintakan dunia dan takut akan kematian’. Muhasabah Rasulullah untuk diri umat Islam, cintailah akhirat dengan memperbanyakkan mengingati akhirat dan cintailah kematian yang benar dengan paling bersedia untuk menghadapinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan